tirsdag 6. november 2012

INSPIRASJON: blogg anbefalinger

Sukk… det har blitt så mye jobb i det siste og attpåtil nærmer eksamenstiden seg med stormskritt! Jeg stortrives når det skjer mye rundt meg, men samtidig merker jeg at det ikke er mye overskudd igjen til blogging i tider som dette. Inspirasjonen blomstrer ikke akkurat, for å si det sånn. Men selv om jeg ikke har fått oppdatert bloggen så mye som jeg skulle ønske i det siste har jeg LEST mange blogger… og vet du hva? Det er så mye bra der ute hvis man leter litt! Derfor tenkte jeg at det var på tide å vie et innlegg til noen anbefalinger av blogger jeg har kommet over i det siste.

Tinteguri - I slutten av august i år kom jeg over en artikkel på aftenposten, som omtalte Anita Krohn Traaseth. Hun er administrerende direktør i HP Norge og har startet en privat blogg om ledelse anno 2012. Ved å legge ut jobbsøknaden som gav henne toppleder jobben, og selvfølgelig mye annet bra innhold, klarte hun i løpet av kort tid fått over 80.000 følgere. Jeg er så glad for at jeg kom over denne omtalen og har i ettertid tittet innom bloggen hennes med jevne mellomrom. Denne bloggen er full av inspirasjon og gode refleksjoner rundt ulike temaer.

Londonlocal – for ikke så lenge siden fikk jeg melding om at Marie & Charlotte hadde begynt å følge meg på twitter. Sjekket ut bloggen deres, londonlocal, og husket dem fra en artikkel jeg leste i DN talent for en stund siden. De skulle flytte til London et halvt år for å jobbe innen PR-bransjen. Høres ut som en kjempe spennende erfaring! Synes bloggen er ekstra interessant siden jeg har vurdert å flytte til London selv. Kjempe gøy å kunne følge med og få vite hvordan det går. Bloggen er ganske ny, så nå har dere sjansen til å følge dem helt fra starten :)

Leve enkelt! – Da jeg begynte å blogge syntes jeg det var vanskelig å finne norske økonomi blogger skrevet av jenter. Igjen kan jeg takke twitter for at jeg kom over Leve enkelt! Skrevet av en kvinne i midten av tyveårene som har innsett at livet ikke bare er en lek, spesielt når det angår penger. Har utfordret seg selv og familien til å spare penger, lage budsjett og regnskap, og ikke minst bruke mindre. Gleder meg til å følge med og se hvordan det går. Alltid gøy å lese andres personlige erfaringer.

De mange verdner - kjempe fin blogg skrevet av Amanda. bloggen startet som en ren bokblogg, men er nå en blogg med litt mer variert innhold. Hun tar opp ulike temaer og det er alltid interessant å titte innom bloggen henens.

Pia Hysj - "Jeg liker å tro at dette er en blogg med mening. Den ser kanskje ikke nevneverdig engasjerende ut ved første øyekast, men jeg prøver faktisk på å bidra med noe mer gjennomtenkt enn isopor og sukkerspinn til bloggosfæren. Det blir jo tilsynelatende en del inspirasjonsinnlegg, men ispedd mye tekster preget av samfunnsengasjement, og tanker og meninger om aktuelle tema som trigger meg. Den er forhåpentligvis inspirerende, og ønsket mitt er at jeg skal kunne få noen til å tenke med disse uendelige balladene mine, samtidig som min overkokte hjerne får tømt seg for grublerier, skapertrang og kreativitet et sted det kan ha en noenlunde positiv effekt."

Har dere noen blogg anbefalinger til meg? Del gjerne i kommentarfeltet :) Nå må jeg løpe på jobb! Ha en fin dag videre :)

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for anbefalninger! Det setter jeg veldig stor pris på :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig :) Koselig å spre ordet om bra nyoppstartede blogger der ute ;) Lykke til videre med bloggingen, gleder meg til å følge med.

      Slett
  2. Tusen takk for anbefalinger :) Setter stor pris på å bli anbefalt også, stas ^^

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig! Bloggen din er så positiv og flott :) Fortjener litt oppmerksomhet i et slikt innlegg ;)

      Slett