torsdag 6. desember 2012

Hjemmelaget jul: gjør det selv pynt og gjenbruk av gamle bøker


I dag har jeg slått sammen to av mine prosjekter: hjemmelaget jul og gjenbruk av gamle bøker.
Skal i dette innlegget vise dere hvordan man enkelt kan lage julepynt av noen sider fra en gammel bok, eller avis, man har liggende hjemme.

Alt du trenger er en penn, gammel bok/avis, saks og stiftemaskin.

Jeg bruker en gammel bok. På en av sidene tegner jeg opp omriss av et juletre. Hvis du ikke føler deg komfortabel med å tegne frihånd, kan du bruke en pepperkakeform, eller printe ut et juletre på papir og tegne rundt. Etterpå samler du cirka 10 sider og klipper ut innenfor streken.

Når du er ferdig med å klippe skal du ende opp med en bunke, som vist i bildet til venstre. Ta stiftemaskinen  og skyt 3 stifter langs midten.

Ta bunken og brett ut rundt stiftene.

Tada! Kjempe flott hjemmelaget julepynt på 1,2,3! Kan lages i forskjellige størrelser og settes sammen i en gruppe. Kan også brukes som pynt på juletreet hvis du trer litt ståltråd gjennom toppen, eller limer fast et silkebånd.


2 kommentarer:

  1. Dette var en veldig flott ide!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :D Har blitt skikkelig koselig hjemme med disse. Tenker jeg skal ha noen på juletreet og ;)

      Slett