søndag 20. januar 2013

Jobbjakten 2013


Nytt år, nye muligheter. For mange innebærer dette et ønske om å utvikle seg karrieremessig. Kanskje jakten etter ny jobb ikke gikk som forventet i 2012, men når vi nå går inn i et nytt år er det den perfekte muligheten til å få fart på sakene igjen. Selv er jeg i full sving med det jeg har valgt å kalle jobbjakten 2013. Ettersom dette tar opp det meste av tiden min i denne perioden, tenkte jeg det var passende å gjøre det til et tema her på bloggen. Fremover vil jeg dele mine egne erfaringer, inspirerende historier, finne frem et tips eller  to og dra frem ulike jobb relaterte temaer. Håper at jeg med dette kan inspirere og engasjere dere der ute som, i likhet med meg, befinner dere i en periode hvor det er på tide med et steg videre og nye utfordringer. Jobbjakten 2013 er igang! 

For de av dere som har vært på aktiv jobbjakt før, vil dere sikkert kjenne dere selv igjen når jeg sier at hele prosessen oppleves som en fulltidsjobb. Søknader skal sendes ut, CV'en må oppdateres, du får tilbakemeldinger fra ulike hold, intervjuer skal avtales til tide og utide og ikke minst... ventetiden. Jeg har selv opplevd at det kan løpe et halvt år fra søknaden er sendt til ansettelsen finner sted. I slike tilfeller er det ikke et ja eller nei som er vanskelig, men selve ventetiden. Det å sitte i uvitenhet om hva som kommer til å skje og være fratatt muligheten til å ha et klart fokus frem til du får et klart etterlengtet svar. Det tar mye tid, er krevende og ekstra skuffende hvis ting ikke går den veien man hadde håpet. Tålmodigheten blir testet til det ekstreme og når ting først skjer må man tenke raskt og være på hugget.

Men samtidig er det spennende og man kan lære mye om seg selv og arbeidslivet i løpet av en slik prosess. Det er nettopp dette jeg vil fokusere på når jeg nå tar for meg temaet her på bloggen. Jeg håper dere vil være med på å dele erfaringer, la dere engasjere og diskutere de ulike temaene som blir tatt opp.

Hva tenker dere om jobbjakten 2013? 
Del gjerne i kommentarfeltet, eller send meg en mail. Setter stor pris på tilbakemelding om hvilke temaer dere ønsker skal bli tatt opp. Jeg er jo i prosessen selv nå også, så dersom dere har spørsmål må dere gjerne ta kontakt. Jeg svarer gjerne, så godt jeg kan.


2 kommentarer:

  1. Lykke til med jobbjakten! Blir interessant å lese om :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Amanda!
      Det er spennende, men tidkrevende! Har alt vært i noen intervjuer og flere står for tur. Får bare se hva som skjer og ta det som det kommer :) Tusen takk for kommentar!

      Slett